Fotogalerie

Sportovní den

V rámci dne dětí se na druhém stupni naší školy uskutečnil sportovní den. Bohužel nám počasí nepřálo, a tak jsme museli přesunout termín z počátku měsíce na 20. června. Ale stálo to za to. Nejen, že nám přálo počasí, ale i sportovní výkony byly úctyhodné. Soutěžilo se v několika disciplínách, z nichž pro získání bodů bylo nejdůležitější uspět v atletice, a to ve skoku dalekém, hodu medicinbalem a v běhu na různé vzdálenosti. Součástí sportovního dne, bylo také utkání ve volejbale. Třída 8.D předvedla skvělé výkony, a především díky atletice vybojovala v rámci ročníku skvělé druhé místo.

1.7.2024 | Mgr. Kristýna Neubauerová
Školní výlet do Národního parku Berchtesgaden

Ve středu 12. 6. se vydaly třídy 8.D a 8.M doplněné o žáky z 9.C a hrstkou nadšenců z 8.A a 9.M na školní výlet do Národního parku Berchtesgaden. Naše cesta započala v brzkých ranních hodinách, kdy jsme ve tři hodiny ráno odjížděli z parkoviště u Lidlu směr Salzburg. Po cestě nás zastihla zpráva, že bude hlavní cíl našeho výletu – Orlí hnízdo – z důvodu nepříznivého počasí a s tím spojené bezpečnosti uzavřen. Naše cesta tedy směřovala až k druhému cíli našeho výletu – jezeru Königssee. Ledovcové jezero Königssee se nachází v jihovýchodním Bavorsku v blízkosti německo-rakouské hranice u obce Schönau am Königssee. S hloubkou 190 m je třetím nejhlubším jezerem Německa. U břehu jezera na nás čekala loď, která nás dopravila ke kostelu sv. Bartoloměje. Cestu po jezeře nám kapitán lodi zpříjemnil hrou na trubku. Mohli jsme si tak poslechnout místní ozvěnu, která se díky jezeru obklopeným horami ozývala. U kostele sv. Bartoloměje jsme měli samostatný rozchod. Poté jsme se lodí vrátili zpátky do Schönau am Königssee, kde na nás opět čekal rozchod, při kterém jsme si mohli nakoupit nějaké suvenýry a dojít si na jídlo. Během plavby po jezeře k nám dorazila dobrá zpráva, že Orlí hnízdo bude otevřeno. Vydali jsme se tedy na cestu znovu. Po příjezdu na nás čekaly místní autobusy, které nás úzkou cestičkou vyvezly až k vysoce položenému Orlímu hnízdu. Hitlerovo Orlí hnízdo, které bylo vybudováno v roce 1937, je neoficiální název pro horské útočiště Adolfa Hitlera a jeho blízkých spolupracovníků. Nachází se v úctyhodné nadmořské výšce 1820 m. Když jsme vystoupili u Orlího hnízda, vydali jsme se na pěší cestu tunelem, který nás přivedl až k tzv. "Zlatému výtahu", kterým jsme vyjeli ještě dalších 124 výškových metrů. Nahoře jsme se mohli procházet po okolí a „obdivovat“ místní panoramata. Bohužel ke skvostným výhledům na Alpy a údolí, které Orlí hnízdo nabízí, nedošlo. Díky počasí jsme byli spíše obklopeni mlhou. Až v jednu chvíli se mračna začala rozhánět a nám se alespoň na malou chvilku rozprostřel výhled do krásné krajiny. Zde naše prohlídka končila. Znovu jsme sjeli zlatým výtahem a klikatou cestou jsme byli odvezeni k našemu autobusu. Po cestě nahoru i dolů se nám výhled do krásné krajiny naštěstí naskytl několikrát. Od dolního parkoviště jsme se kolem půl šesté vydali plni nových dojmů a zážitků na cestu domů. V galerii si můžete prohlédnout fotky z našeho výletu.

17.6.2024 | Mgr. Kristýna Neubauerová
8.D v Anglii

Dvě odvážné dívky z 8.D se v rámci zahraniční pobytové exkurze vydaly poslední květnový týden do Anglie. Spolu s nimi se na cestu vydali i početnější žáci devátých ročníků, kteří byli doplněni žáky z ostatních osmiček. Hned na počátku naší cesty nás čekala dlouhá autobusová štreka přes Německo, Nizozemsko a Belgii do francouzského Dunkerku. Zde jsme se v brzkých ranních hodinách nalodili na trajekt mířící do anglického Doveru. Zhruba za dvě hodiny jsme byli na místě a mohla začít pro nás ta zajímavější část celého pobytu - poznávání krás jižní Anglie a hlavního města Londýna. Naše první cesta směřovala do přímořského města Brighton. Zde jsme navštívili podmořský svět SEA LIFE, palác Royal Pavilion, unikátní rozhlednu i360 či historické molo. Z Brightonu jsme autobusem zamířili do místa našeho anglického bydliště v Bognor Regis či Chichesteru. Zde už na nás čekaly rodiny, u kterých jsme svůj pobyt v Anglii strávili. Naše děvčata měla velké štěstí, protože byla z přidělené rodiny velmi nadšena. Druhý den jsme zamířili poznávat přírodní krásy východního Sussexu. Beachy Head je křídový mys nedaleko města Eastbourne. Se svojí nadmořskou výškou 162 m je nejvyšším křídovým útesem ve Spojeném království. Pěší procházkou jsme došli až k vyhlídce na další křídové útesy Seven Sisters, které jsou rovněž součástí národního parku South Downs. V tento den bylo velmi větrno a zataženo, a navíc každou chvilkou hrozilo, že začne pršet a my zmokneme. Jaká byla úleva, když začalo pršet až přesně v momentě našeho odjezdu domů. Další den jsme se vydali na zříceninu hradu Portchester. Hned poté jsme zamířili do nejstaršího přístavního města Británie Portsmouth. Zde jsme navštívili přírodovědné muzeum, historické doky či individuálně vyhlídkovou věž Emirates Spinnaker Tower. Další dva dny už jsme věnovali poznávání Londýna. V Londýně jsme navštívili značnou část pamětihodností a známých míst jako jsou Tower Bridge, Lodon Eye, Houses of Parliament, Big Ben, Wesminster Abbey, White Hall, Trafalgar Square, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, China Town, Leicester Square, Covent Garden a další. Po náročném dni jsme zamířili autobusem zpět do Doveru, kde jsme se v půl jedné v noci nalodili na trajekt, který tentokrát zamířil do francouzského Calais. Poté nás už čekala jen cesta domů, kam jsme dorazili kolem půl šesté večer.

15.6.2024 | Mgr. Kristýna Neubauerová
Exkurze do Prahy

V měsíci květnu jsme se vydali se třídami 8.M a 9.M na exkurzi do Prahy. Nejprve nás čekalo medúzárium. Svět Medúz vznikl jako zcela unikátní světový projekt, který návštěvníkům přibližuje ohromující život medúz. Medúzárium se rozprostírá na prostoru přes sedm set metrů čtverečních a najdeme zde celkem 38 akvarií, ve kterých se nachází na 30 druhů medúz. V současnosti je pražské medúzárium zapsáno v Guinnessově knize rekordů za největší kulovité akvárium. Po akváriu a po nucené změně programu jsme zamířili na pražský Vyšehrad. Na tomto historickém místě jsme si připomněli historii naší země a prošli jsme se vyšehradským hřbitovem, kde je k věčnému spánku uložena celá řada význačných českých osobností. Poté jsme se prošli okolními zahradami a podívali se na vyhlídky na město a národní řeku Vltavu

30.5.2024 | Mgr. Kristýna Neubauerová

Děkujeme všem partnerům a podporovatelům

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies