Školní zájezd do Anglie

7.6.2024 |  Mgr. Dagmar Petříková 2. stupeňanglický jazykcestujemesdukelkou

Na naši velkou a dlouhou výpravu jsme se vydali v neděli 26. května po obědě.

Hned jak jsme odevzdali potřebné papíry, sedli jsme do autobusu a odjeli vstříc Anglii. Cesta byla dlouhá, pro některé to byla nuda, ale měli jsme i žáky, kterým vydržela dobrá nálada a energie po celou dobu. V autobuse si někteří pospali, i když to byl nezvyk, spát v sedě. V pondělí kolem čtvrté hodiny ráno jsme dorazili do francouzského přístavu Dunkerque a prošli jsme pasovou kontrolou. Vše bylo v pořádku a mohli jsme se vydat na moře. Cesta trajektem nám trvala dvě hodiny. Abychom zkrátili čas, mohli jsme se jít kochat výhledem na palubu, zdřímnout si uvnitř na gauči, nebo si vyčkat dlouhou frontu na výbornou snídani.

Z anglického přístavu Dover jsme se vydali směr Brighton. Nejdříve jsme navštívili mořské akvárium Sea Life, poté následovala prohlídka královského paláce Royal Pavilion, odkud jsme se přesunuli k vyhlídkové věži i360 a pozorovali celé pobřeží z výšky. Den v Brightonu jsme zakončili procházkou po krásné pláži a návštěvou zábavného mola Brighton Pier. Večer jsme se seznámili s hostitelskými rodinami v Bognor Regis a okolí, navečeřeli se a unaveni tvrdě usnuli.

A máme tu druhý den v Anglii. Ráno jsme se nasnídali, vzali si svačinu a vyrazili na výuku angličtiny, která probíhala formou konverzace. Byli jsme rozděleni do tří skupin a po nějaké době jsme si měnili lektory. V poledne jsme nasedli do našeho autobusu a vydali se na krásné útesy Seven Sisters. Větrnou procházku po útesech jsme zakončili nákupem suvenýrů a teplých nápojů. Po tomto dlouhém, ale super dni jsme už jeli za našimi rodinami, dali jsme si u nich večeři a šli spát.

Náš třetí den jsme zahájili opět výukou. Přálo nám počasí, a tak některé úkoly jsme plnili venku v parku. Poté, co jsme se rozloučili s našimi lektory, vyjeli jsme směr Portsmouth. První zastávkou byla prohlídka středověkého hradu Portchester Castle, odkud se britští panovníci vydávali na válečné výpravy proti Francii.  Další zastávkou bylo Cumberland House Natural Museum, kde jsme mohli kromě jiného vidět živé motýly nebo prosklený včelí úl. Během procházky po Millenium Promenade jsme se dozvěděli informace o historii města. Unavení jsme se večer vrátili k našim hostitelským rodinám.

Strašně to letí a už tu máme náš čtvrtý den v Anglii. Ráno jsme si přivstali a jeli rovnou do obrovského města jménem Londýn. Jako první jsme navštívili Tower Bridge. Ten jsme prošli úplně celý a nejvíc nás zaujala prosklená podlaha nahoře. Odtud náš den pokračoval chůzí po jižním břehu Temže k Millenium Bridge, který někteří z nás znali z filmu Harry Potter. Odtud to bylo malý kousek k monumentální katedrále St. Paul´s. Po dlouhém dni jsme vyčerpaní padli do postele a usnuli.

Hop a je tu poslední den. To jsme si museli ještě víc přivstat a sbalit si všechny věci a rozloučit se s našimi rodinami. Náš cíl byl opět Londýn, tentokrát část města zvaná Westminster. Autobus zaparkoval u O2 arény a my jsme nasedli na loď, která nás dopravila k nejvíce navštěvované atrakci London Eye. Po krásné vyhlídce na město jsme se šli podívat na Big Ben a Westminster Abbey. Vládní třída Whitehall nás zavedla k Trafalgar Square, které bylo bohužel nepřístupné z důvodu příprav festivalu. Spletitými uličkami jsme se dostali na Piccadilly Circus se světelnými reklamami, odtud jsme si to namířili do China Town a poté na Leicester Square, kde jsme dostali náš vytoužený rozchod.

V podvečer jsme nasedli na metro a během půl hodinky jsme byli zpět u O2 arény, kde na nás čekali naši řidiči.

Po půlnoci jsme se nalodili na trajekt a houpavou plavbou se přesunuli ke břehům Francie. Cesta domů ubíhala rychle a my jsme si začínali uvědomovat, že se budeme muset brzy rozloučit…..

Kamila Burianová, 8.D

A já jen dodávám pár zvláštností a postřehů, kterých si děti během zájezdu všimly:

Volant na druhé straně; brambůrky ke svačině; dva vodovodní kohoutky; paní z naší rodiny pracuje pro britskou vládu; levný Mekáč; pěkná auta; milí a příjemní lidé; všichni se omlouvají; nebylo tu moc hezkých holek; počet obyvatel v Londýně je shodný s počtem obyvatel v celé ČR; levné kartáčky na zuby; Britové si lijí do černého čaje mléko a chutná to jako káva s příchutí čaje; most v Londýně z filmu Harry Potter.

A nakonec nejčastější hlášky :  Jste připoutaní?        Jdeme se počítat!           I am not Chinese!

Všem děkuji za hladký průběh zájezdu : )  Mgr. Dagmar Petříková

Sdílet

Děkujeme všem partnerům a podporovatelům

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies