Den hlavolamů, záhad a kvízů
27. září nás čekal první projektový den v tomto školním roce, den hlavolamů, záhad a kvízů. Děti se na něj velmi těšily a také si jej náležitě užily.

Přinesly si do školy velké množství nejrůznějších skládaček, hlavolamů, knih, hádanek a připravily si i drobné úkoly pro své kamarády. Takové zaujetí pro výuku jsem u nich už dlouho neviděla, všichni se zapojili do netradičních činností s nadšením.
Nejprve jsme si povídali o dokonale nedokonalém mozku, o vnímání reality, vyzkoušeli jsme si práci s optickými klamy. Pak jsme probrali některé záhady, které dosud nebyly objasněny. Dotkli jsme se např. tajemství pyramid, UFO, lochnesky, bájné Atlantidy, bermudského trojúhelníku...... Dopracovali jsme se i ke zjištění, že některé původně záhadné jevy se nechají vysvětlit zcela jednoduše. A tak tomu bylo nakonec i s hlavolamy, pokud je děti vyřešily, přestaly být pro ně tajemnými objekty.
Po přestávce se děti doslova vrhly na připravené hlavolamy, skládačky, knihy. Veliký zájem byl i o brýle, které pozměňovaly vnímání skutečnosti. Třetí hodinu jsme si povídali o nejznámějších hlavolamech. Borci skládali před spolužáky rubikovu kostku, vytahovali ježka z klece a snažili se správně naskládat do krabice dřevěné tvary. To se sice nepovedlo nikomu, ale když jim Dan (majitel skládačky) ukázal řešení, pokoušeli se o to s úspěchem všichni zájemci.
Došlo i na kvízy, byla využita interaktivní tabule a řešila je společně celá třída.
Vrcholem výuky byla návštěva výstavy HLAVOLAMY ve strakonickém muzeu. Tady se všichni doslova vyřádili. Tento projektový den byl jeden z nejpovedenějších. Musím děti pochválit za to, jak si jej připravily i prožily. Ani nepostřehly, že se vlastně učily, učily rozvíjet svůj mozek.